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Alt 27.04.2013, 10:10   #16
pmscali
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pmscali wird schon bald berühmt werden pmscali wird schon bald berühmt werden
AW: Bremsen rubbeln

Zitat:
Zitat von dreas Beitrag anzeigen
Ich hatte ein ruckeln sogar vorne als die bremse hinten nicht hundert Prozent funktioniert hatten ,also ist es möglich das es von den hinteren bremsen kommt!!!
Und wie?
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Supra Support bzw. anfragen für Supra WhatsApp Gruppe bitte PN schreiben.
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Alt 27.04.2013, 10:18   #17
Chronoworks
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Chronoworks zeigte ein beschämendes Verhalten in der Vergangenheit
AW: Bremsen rubbeln

Bremsen müssen keine bestimmte KM Zahl eingefahren werden. Das ist Schwachsinn und wird lediglich von den meißten Herstellen für den doofen Endnutzer mitgegeben. Es kommt auf die "Break-In" Methode an:

Hier steht unter anderem wie es geht:
Link

Sie bitte zu dass die Radnaben 100% plan sind und sauber. Wenn du fals eingefahren hast, kann es sein dass sich Ablagerungen auf deinen Neuen Scheiben gebildet haben, die man nicht sieht.

Ließ dir den Link durch. Da ist es ziemlich gut beschrieben.

Auszug:
Zitat:

There is only one way to prevent this sort of thing - following proper break in procedures for both pad and disc and use the correct pad for your driving style and conditions. All high performance after market discs and pads should come with both installation and break in instructions. The procedures are very similar between manufacturers. With respect to the pads, the bonding resins must be burned off relatively slowly to avoid both fade and uneven deposits. The procedure is several stops of increasing severity with a brief cooling period between them. After the last stop, the system should be allowed to cool to ambient temperature. Typically, a series of ten increasingly hard stops from 60mph to 5 mph with normal acceleration in between should get the job done for a high performance street pad. During pad or disc break-in, do not come to a complete stop, so plan where and when you do this procedure with care and concern for yourself and the safety of others. If you come to a complete stop before the break-in process is completed there is the chance for non-uniform pad material transfer or pad imprinting to take place and the results will be what the whole process is trying to avoid. Game over.

In terms of stop severity, an ABS active stop would typically be around 0.9 G’s and above, depending on the vehicle. What you want to do is stop at a rate around 0.7

to 0.9 G's. That is a deceleration rate near but below lock up or ABS intervention. You should begin to smell pads at the 5th to 7th stop and the smell should diminish before the last stop. A powdery gray area will become visible on the edge of the pad (actually the edge of the friction material in contact with the disc - not the backing plate) where the paint and resins of the pad are burning off. When the gray area on the edges of the pads are about 1/8" deep, the pad is bedded.

For a race pad, typically four 80mph to 5 and two 100mph to 5, depending on the pad, will also be necessary to raise the system temperatures during break-in to the range that the pad material was designed to operate at. Hence, the higher temperature material can establish its layer completely and uniformly on the disc surface.

Fortunately the procedure is also good for the discs and will relieve any residual thermal stresses left over from the casting process (all discs should be thermally stress relieved as one of the last manufacturing processes) and will transfer the smooth layer of pad material onto the disc. If possible, new discs should be bedded with used pads of the same compound that will be used going forward. Again, heat should be put into the system gradually - increasingly hard stops with cool off time in between. Part of the idea is to avoid prolonged contact between pad and disc. With abrasive pads (which should not be used on high performance cars) the disc can be considered bedded when the friction surfaces have attained an even blue color. With the carbon metallic type pads, bedding is complete when the friction surfaces of the disc are a consistent gray or black. In any case, the discoloration of a completely broken in disc will be complete and uniform.

Depending upon the friction compound, easy use of the brakes for an extended period may lead to the removal of the transfer layer on the discs by the abrasive action of the pads. When we are going to exercise a car that has seen easy brake use for a while, a partial re-bedding process will prevent uneven pick up.

The driver can feel a 0.0004" deposit or TV on the disc. 0.001" is annoying. More than that becomes a real pain. When deposit are present, by having isolated regions that are proud of the surface and running much hotter than their neighbors, cementite inevitably forms and the local wear characteristics change which results in ever increasing TV and roughness.

Other than proper break in, as mentioned above, never leave your foot on the brake pedal after you have used the brakes hard. This is not usually a problem on public roads simply because, under normal conditions, the brakes have time to cool before you bring the car to a stop (unless, like me, you live at the bottom of a long steep hill). In any kind of racing, including autocross and "driving days" it is crucial. Regardless of friction material, clamping the pads to a hot stationary disc will result in material transfer and discernible "brake roughness". What is worse, the pad will leave the telltale imprint or outline on the disc and your sin will be visible to all and sundry.

The obvious question now is "is there a "cure" for discs with uneven friction material deposits?" The answer is a conditional yes. If the vibration has just started, the chances are that the temperature has never reached the point where cementite begins to form. In this case, simply fitting a set of good "semi-metallic" pads and using them hard (after bedding) may well remove the deposits and restore the system to normal operation but with upgraded pads. If only a small amount of material has been transferred i.e. if the vibration is just starting, vigorous scrubbing with garnet paper may remove the deposit. As many deposits are not visible, scrub the entire friction surfaces thoroughly. Do not use regular sand paper or emery cloth as the aluminum oxide abrasive material will permeate the cast iron surface and make the condition worse. Do not bead blast or sand blast the discs for the same reason.

The only fix for extensive uneven deposits involves dismounting the discs and having them Blanchard ground - not expensive, but inconvenient at best. A newly ground disc will require the same sort of bedding in process as a new disc. The trouble with this procedure is that if the grinding does not remove all of the cementite inclusions, as the disc wears the hard cementite will stand proud of the relatively soft disc and the thermal spiral starts over again. Unfortunately, the cementite is invisible to the naked eye.

Taking time to properly bed your braking system pays big dividends but, as with most sins, a repeat of the behavior that caused the trouble will bring it right back
.
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Alt 27.04.2013, 10:32   #18
gitplayer
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gitplayer wird schon bald berühmt werden gitplayer wird schon bald berühmt werden
AW: Bremsen rubbeln

Klar, die Hersteller wissen auch alle nix, hauptsache unser Chronoworks hat Ahnung.
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Zitat:
Zitat von Voltaire
Der Hochmut der Kleinen besteht darin, immer, der der Großen, nie von sich selbst zu sprechen. Dieser letztere ist unendlich nobler, zuweilen aber einigermaßen beleidigend für die Gesellschaft. Er will sagen: "Meine Herren, Sie sind der Mühe nicht wert, die ich es mich kosten ließe, von Ihnen geachtet zu werden.
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Alt 27.04.2013, 13:28   #19
Tyandriel
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AW: Bremsen rubbeln

ich werd nach und nach alles durchackern. Und einfahren werd ichs so, wie es für mich sinnvoll erscheint. Und meinen Kollegen vom Bremsenversuch in der Audi fragen

TÜV hab ich nich bekommen. Querlenkerlager hinten rechts unten ausgeschlagen. Vielleicht ist ja das schon die Antwort.

edit:
ich hätt jetzt das bestellt klick, brauch ich das dazu? klick
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Geändert von Tyandriel (27.04.2013 um 14:22 Uhr).
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Alt 27.04.2013, 14:34   #20
Andreas Köster
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AW: Bremsen rubbeln

dat ruckeln war vorher mit den alten bremsen nich?

dann kanns ja nich an hinten liegen.....

hatte mal ähnliche probleme mit nachrüstscheiben; die waren ab werk krumm,kein scherz..
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Alt 27.04.2013, 14:37   #21
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AW: Bremsen rubbeln

doch, das Rubbeln war vorher schon, sogar noch viel stärker.

Und ich hab jetzt Sandtler GT Scheiben... also wohl das Beste für die MkIII Stock-Bremse wo gibt :-/
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Alt 27.04.2013, 15:10   #22
Andreas Köster
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AW: Bremsen rubbeln

woran lag es den da oder alles neu?
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Alt 27.04.2013, 15:57   #23
dreas
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AW: Bremsen rubbeln

kontrollier wirklich mal deine hinterradbremse , ich hatte ein ähnliches problem, meine hinterradbremse kam auch übern tüv ! und ich hatte ein sehr sehr starkes ruckeln vorne , habe anfangs immer gedacht die scheiben haben nen schlag weg vorne aber beim 3 paar scheiben hab ich gedacht es muss woanders dran liegen!! hab dann bremse hinten neu gekauft und auch den kolben selber raus und rein gedrückt um ihn wieder gangbarer zu machen war schon ziemlich verrostet das teil!!!
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Alt 27.04.2013, 16:51   #24
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AW: Bremsen rubbeln

jep, danke für die Tips von euch! Werd mich die Tage ran machen!

@Andreas: ich dachte auch, das Rubbeln kommt von meinen alten Scheiben (Serie). Aber anscheinend wars das nich. Oder nicht nur.

Muss ich das Lager dazubestellen oder reichen die PU-Buchsen im Set von Driftmotion?
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Alt 27.04.2013, 18:27   #25
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AW: Bremsen rubbeln

Zitat:
Zitat von Tyandriel Beitrag anzeigen
Aber das mit der hinteren Bremse könnte auch die Probleme damals von Supra-Fan mit seiner K-Sport erklären.
Glaub ich eher nicht. Lag wohl daran, dass die Radnabe nicht 100%ig gereinigt wurde...
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Alt 29.04.2013, 08:03   #26
Chronoworks
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AW: Bremsen rubbeln

Zitat:
Zitat von gitplayer Beitrag anzeigen
Klar, die Hersteller wissen auch alle nix, hauptsache unser Chronoworks hat Ahnung.
Du hast schon gelesen WER den Text geschrieben hat von dem ich zitierte, ne? Stop-Tech hat schon Bremsen gebaut, da war dein heißgeliebter Landschaftsmaler und Hobbystratege nach seinem kleinen Karriereknick gerade weg vom Fenster und du noch flüssig.

Aber ich versteh schon, durch die braune Brille lässt es sich aber auch verdammt schlecht gucken und es fehlt die Weitsicht
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Geändert von Chronoworks (29.04.2013 um 08:49 Uhr).
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