Toyota Supra - Forum  

Zurück   Toyota Supra - Forum > Handel > Biete
Registrieren Hilfe Benutzerliste Kalender Suchen Heutige Beiträge Alle Foren als gelesen markieren

 
 
Themen-Optionen Ansicht
Alt 10.01.2010, 17:06   #61
gitplayer
Registrierter Benutzer
 
Benutzerbild von gitplayer
 
Registriert seit: Aug 2007
Ort: 74740 Adelsheim
Beiträge: 12.018
iTrader-Bewertung: (23)
gitplayer wird schon bald berühmt werden gitplayer wird schon bald berühmt werden
AW: HKS Nockenwellen 256° + einstellbare NW-Räder

Zitat:
Zitat von Quark Beitrag anzeigen
Trust me we will help Kristian get his money back somehow, 400km is not a long way.
Zitat:
Zitat von Kristian_Wraae Beitrag anzeigen
Nobody is threatning anyone.
__________________


Zitat:
Zitat von Voltaire
Der Hochmut der Kleinen besteht darin, immer, der der Großen, nie von sich selbst zu sprechen. Dieser letztere ist unendlich nobler, zuweilen aber einigermaßen beleidigend für die Gesellschaft. Er will sagen: "Meine Herren, Sie sind der Mühe nicht wert, die ich es mich kosten ließe, von Ihnen geachtet zu werden.
gitplayer ist offline  
Alt 10.01.2010, 17:08   #62
GTR
Registrierter Benutzer
 
Registriert seit: Mar 2008
Ort: Niklasdorf, AT
Beiträge: 529
iTrader-Bewertung: (12)
GTR befindet sich auf einem aufstrebenden Ast
AW: HKS Nockenwellen 256° + einstellbare NW-Räder

The gear looks like the biggest damage and will disturb the function.
The other little ones would not disturb the function, the damaged spots do not touch the valvecaps.
But I also wouldn't expect damaged cams for that amount of money.
GTR ist offline  
Alt 10.01.2010, 17:11   #63
Kristian_Wraae
Registrierter Benutzer
 
Registriert seit: Mar 2007
Ort: Dänemark
Beiträge: 128
iTrader-Bewertung: (0)
Kristian_Wraae befindet sich auf einem aufstrebenden Ast
AW: HKS Nockenwellen 256° + einstellbare NW-Räder

Zitat:
Zitat von gitplayer Beitrag anzeigen
I didn't write that.
Kristian_Wraae ist offline  
Alt 10.01.2010, 17:16   #64
Kristian_Wraae
Registrierter Benutzer
 
Registriert seit: Mar 2007
Ort: Dänemark
Beiträge: 128
iTrader-Bewertung: (0)
Kristian_Wraae befindet sich auf einem aufstrebenden Ast
AW: HKS Nockenwellen 256° + einstellbare NW-Räder

Zitat:
Zitat von GTR Beitrag anzeigen
The gear looks like the biggest damage and will disturb the function.
The other little ones would not disturb the function, the damaged spots do not touch the valvecaps.
But I also wouldn't expect damaged cams for that amount of money.
No, you are right.

The gear is broken. So they can now only be used by someone using a crank trigger.

My suggstion to Daniel is to give me a partial refund. Let's say 250 euro. Then I'll try to see if someone can use the cams as they are or will try to reweld them.

Alternatively Daniel can give me a full refund and fix the cams himself and try to sell them again.

I think that is more than fair of me.

For what I paid for these cams I could have gotten brand new BC cams or regrinds from SIP racing. Shipped, properly wrapped and with buyer protection.
Kristian_Wraae ist offline  
Alt 10.01.2010, 19:42   #65
Kristian_Wraae
Registrierter Benutzer
 
Registriert seit: Mar 2007
Ort: Dänemark
Beiträge: 128
iTrader-Bewertung: (0)
Kristian_Wraae befindet sich auf einem aufstrebenden Ast
AW: HKS Nockenwellen 256° + einstellbare NW-Räder

Regarding the fact that the cams were shipped to you like you shipped them to me:

Zitat:
Hello Kristian,

I had a 15 minutes discussion with DHL today. In my opinion it´s their
fault, I packed the cams in the same way as they were shipped in
japanese inland and from Japan to Germany, without any damage
. So I
think packing was sufficient. But DHL refuses to pay a compensation,
because the box itself was not damaged. So I can´t give you a refund.
I'm not happy with this situation too, but I can´t change it. Actually,
shipping IS at buyers risk.

Regards
Daniel
I talked a famous seller on ebay who deals in parts from Japan. I was going to use the cams together with some TODA springs and retainers I bought from him. He said this about what kind of packaging you can expect from Japan:

Zitat:
Sorry Kristian,
When you do get the cam thing figured out, let me know, I will work something out with you on what different shims you need.

Too bad about the cams !
I have had a lot of damaged things come in from Japan.
It is a constant battle with getting things packed correctly so they survive.

----- Original Message -----
From: Kristian Wraae
To: duaxmachine@sbcglobal.net
Sent: Sunday, January 10, 2010 8:58 AM
Subject: SV: 7MGTE 7MGE TODA Inner-Shim Bucket/Spring set


Hi Gordon

Do you mind holding on to the items a little bit longer?

I just got cheated by someone on a German forum and got shipped a set of broken HKS cams. Lost 740 USD on that.

So I need a little more time before I can get back to you with the measurements.

I have sent a few emails to you lately but it seems they keep bouncing so I'd appreciate if you would reply to me if you see this.

Do you have any 7mgte F-CON 550 chips for the D-type Fcon?

Best regards
Kristian
I'm sorry for keep posting here, but Daniel doesn't reply to any emails.
Kristian_Wraae ist offline  
Alt 10.01.2010, 23:09   #66
kowalski
Registrierter Benutzer
 
Benutzerbild von kowalski
 
Registriert seit: Jul 2007
Beiträge: 13
iTrader-Bewertung: (0)
kowalski befindet sich auf einem aufstrebenden Ast
AW: HKS Nockenwellen 256° + einstellbare NW-Räder

N'abend,
nun möchte ich mich hier auch einmal zu Wort melden.
Ich war es, der Kristian den ATI Pulley verkauft hatte.
Eine der beiden Scheiben ging nach Halle, der andere zum Kristian nach Dänemark. Innerdeutsch lief wohl alles ohne Probleme, beim Kristian kam sie leider mit einer Delle an.
ICH dachte, was ganz über den großen Teich heile bis zu mir ankommt, wird wohl knapp über die deutsche Grenze hinweg ebenso gut funktionieren.
Von wegen. Irgendwie muss das Paket unsanft behandelt worden sein und die 2. Scheibe für die Servopumpe bekam einen Schlag auf die Ecke.

Die Post weigerte sich zu zahlen, da deren Aussage zufolge das Styropor an der Schadstelle zu dünn gewesen sei. Schade und dumm gelaufen. Dabei hatte ich eine Menge nervigen Emailverkehr.
Ich fand das alles extrem ärgerlich. Ich bot ihm an das Teil zurückzunehmen oder ihm einen Preisnachlass zu gewähren.

Ich hätte auch seine Mails ignorieren können. Dänemark ist ja weit weg....
Habe ich aber nicht. Von mir wird jeder so behandelt, wie ich es auch von jedem anderen erwarte. ICH war ja auch zu blöd, das Teil zu MEINER Sicherheit besser umzuverpacken. Daher habe ich bei dieser Nummer auch draufgezahlt. Das passiert mir nie wieder.

Die Schadstellen an den Nocken sind keine Schleifspuren. Da ist etwas gegengestossen. Der Bruch des Ritzels ist dann das Aus.

Wenn die Dinger wirklich nur mit einem T-Shirt umwickelt waren und das Bruchstück mit den Wellen aus dem Shirt fiel, wurde das Teil schlecht verpackt. Herrgott, hier stopfen wir TAUSENDE in alte japanische Autos und für eine anständige Transportverpackung bleibt nur das alte T-Shirt ? Geht's noch ?????

Meiner Meinung nach sollte sich der Verkäufer gerade machen und die Wellen zurücknehmen.
kowalski ist offline  
Alt 11.01.2010, 07:53   #67
UweT
Registrierter Benutzer
 
Benutzerbild von UweT
 
Registriert seit: Sep 2005
Ort: Lübeck
Beiträge: 1.573
iTrader-Bewertung: (7)
UweT befindet sich auf einem aufstrebenden Ast
AW: HKS Nockenwellen 256° + einstellbare NW-Räder

Zitat:
Zitat von kowalski Beitrag anzeigen
. Ich bot ihm an das Teil zurückzunehmen oder ihm einen Preisnachlass zu gewähren.

Meiner Meinung nach sollte sich der Verkäufer gerade machen und die Wellen zurücknehmen.
ist zwar nicht mein Artikel,der beschädigt beim Käufer angekommen ist,aber trotzdem mein Senf dazu:

eines dieser beiden Möglichkeiten würde ich auch machen...

Ist die ehrlichste und auberste Lösung...sich auf das Transportrisiko zu berufen ist rechtlich ok,aber moralisch... naja

Ich erwarte bei einer beschädigten Lieferung ja auch die Kulanz des Verkäufers,erst recht wenn die Beschädigung auf mangelhafte Verpackung zurüchzuführen ist...
UweT ist offline  
Alt 11.01.2010, 09:20   #68
rockatanski
Registrierter Benutzer
 
Registriert seit: Nov 2006
Beiträge: 315
iTrader-Bewertung: (2)
rockatanski befindet sich auf einem aufstrebenden Ast
AW: HKS Nockenwellen 256° + einstellbare NW-Räder

Alla hopp, wenn es Nucleon nicht macht, legt halt das Forum hier zusammen und erstattet Kristian sein Geld. Das wäre anständig wie man es vom Verkäufer auch erwarten würde. Auch wenn der Verkäufer nur Pech hatte, ist es halt sein Problem und nicht Kristians, auch wenn er rechtlich nicht zu
belangen ist.

Ist zwar net primärer Sinn und Zweck von einem Forum, aber es will ja keiner in Kristians Haust stecken.

Kristian kann die Wellen dann bei ebay verkaufen und den Erlös als "Aufwandsentschädigung" behalten. Oder die Dinger als Kerzenständer umfunktionieren.

Nucleon kann sich dann halt hier nimmer blicken lassen, was schade wäre, ich habe von ihm auch schon gekauft und alles war iO...

Alternativ erstattet er Kristian einfach sein Geld komplett oder teilweise wie oben vorgeschlagen.

Gruesse vom Rocka
rockatanski ist offline  
Alt 11.01.2010, 13:53   #69
oggy
und die Kakerlaken
 
Benutzerbild von oggy
 
Registriert seit: Sep 2003
Ort: Kreis Flensburg
Beiträge: 5.636
iTrader-Bewertung: (10)
oggy befindet sich auf einem aufstrebenden Ast
AW: HKS Nockenwellen 256° + einstellbare NW-Räder

Ja prima,
lasst uns ein Font für geprellte Forummitglieder aufmachen.
Ich schlage vor das der User mindestens 2 Beiträge
hat und Sachen die er bei ebay gekauft hat mit versichert sind.
Bedingung ist natürlich das der Preller positiv bewertet wird.
__________________
V8 makes you smile with every Gallon per mile
oggy ist offline  
Alt 11.01.2010, 15:15   #70
Kristian_Wraae
Registrierter Benutzer
 
Registriert seit: Mar 2007
Ort: Dänemark
Beiträge: 128
iTrader-Bewertung: (0)
Kristian_Wraae befindet sich auf einem aufstrebenden Ast
AW: HKS Nockenwellen 256° + einstellbare NW-Räder

Zitat:
Zitat von rockatanski Beitrag anzeigen
Alla hopp, wenn es Nucleon nicht macht, legt halt das Forum hier zusammen und erstattet Kristian sein Geld. Das wäre anständig wie man es vom Verkäufer auch erwarten würde. Auch wenn der Verkäufer nur Pech hatte, ist es halt sein Problem und nicht Kristians, auch wenn er rechtlich nicht zu
belangen ist.

Ist zwar net primärer Sinn und Zweck von einem Forum, aber es will ja keiner in Kristians Haust stecken.

Kristian kann die Wellen dann bei ebay verkaufen und den Erlös als "Aufwandsentschädigung" behalten. Oder die Dinger als Kerzenständer umfunktionieren.

Nucleon kann sich dann halt hier nimmer blicken lassen, was schade wäre, ich habe von ihm auch schon gekauft und alles war iO...

Alternativ erstattet er Kristian einfach sein Geld komplett oder teilweise wie oben vorgeschlagen.

Gruesse vom Rocka
Thank you for your support.

I could of course never take any money from any of you (except Daniel Kellermann of course).

I've been very sad the last few days. I constantly think about this and to feel the support from most forum members here (posts or pms) makes me feel some what better.

I had a talk with paypal today on the phone and they couldn't do anything since the seller did ship the items. Had he shipped an empty box they would not be able to do anything either. So no real buyer protection there. Then had a chat with my bank and they said the same.

So only buy from people you know VERY well and remember that sometimes people you THINK you know well show their true self in situations like this.

If nothing else comes of this I hope you will on this forum take action to start a dispute system like what they have on Supramania. And that you will be able to ban members who behave in an unethical way (and illegal way by the way).

It should be a forum where you can trust your fellow man and it will encourage any seller to go to great lengths in order to ensure that every item is wrapped carefully to the benefit of both buyer and seller. Because shipping is the SELLERS responsibility.

Had the cam shafts been wrapped as I showed in the previous pictures in bubble wrap and in poster tubes (for the amount of only 10 euro) nothing would have happend and they would have arrived here safely. The seller would have had nothing to worry about.
Kristian_Wraae ist offline  
Alt 11.01.2010, 16:04   #71
Kristian_Wraae
Registrierter Benutzer
 
Registriert seit: Mar 2007
Ort: Dänemark
Beiträge: 128
iTrader-Bewertung: (0)
Kristian_Wraae befindet sich auf einem aufstrebenden Ast
AW: HKS Nockenwellen 256° + einstellbare NW-Räder

One thing more.

Daniel, I haven't heard from you in quite a while.

I see you list your occupation as student of biology.

I have great understanding for the financial situation of students. However I don't know how your financial situation compares to students in general but when I was a student 518 euro was quite a large sum and I can understand that in January finances can be a bit on the low.

So if you have genuine intentions of doing the right thing here but simply can't since you don't have the money maybe because you already spent them or you had other expenses I'm sure we can figure something out.
Kristian_Wraae ist offline  
Alt 11.01.2010, 16:46   #72
GTR
Registrierter Benutzer
 
Registriert seit: Mar 2008
Ort: Niklasdorf, AT
Beiträge: 529
iTrader-Bewertung: (12)
GTR befindet sich auf einem aufstrebenden Ast
AW: HKS Nockenwellen 256° + einstellbare NW-Räder

Now I remembered that once I ordered a complete 3'' downpipe with a flex piece and a Apexi turbotimer in BLACK from one user in this forum(known as Matce ). I got the downpipe with 2,5'' flex piece and the TT was silver. He told me I should cut a piece of pipe away and weld one 3'' piece in between, and I should color the TT in black myself because he didn't have any black in storage anymore. However, after few months he sent me a black one and sold the silver one to someone in Germany and I had to pay for the shipping myself. And the downpipe.... I think I sold it way under the price I bought it.
Months before I bought some stuff from him and never had problems. But you never know who is gonna disappoint you.
GTR ist offline  
Alt 11.01.2010, 18:48   #73
Kristian_Wraae
Registrierter Benutzer
 
Registriert seit: Mar 2007
Ort: Dänemark
Beiträge: 128
iTrader-Bewertung: (0)
Kristian_Wraae befindet sich auf einem aufstrebenden Ast
AW: HKS Nockenwellen 256° + einstellbare NW-Räder

Yes, you never really know about someone until something goes wrong. But then you do know. And then one can only try to spread the word of what happend so that particular person will be given the opportunity to sell again.

Anyway, I showed the cams to a professional welder today and he said that they can't be fixed. So they are trash.
Kristian_Wraae ist offline  
Alt 12.01.2010, 17:57   #74
supraxe
[NSH]Axel
 
Benutzerbild von supraxe
 
Registriert seit: Jan 2004
Ort: Ganderkesee
Beiträge: 4.591
iTrader-Bewertung: (38)
supraxe befindet sich auf einem aufstrebenden Ast
AW: HKS Nockenwellen 256° + einstellbare NW-Räder

No, its a bad story and not funny and I hope you get your money back.
Sometimes, its better to clear this story with the seller in Germany.



Zitat:
Zitat von Kristian_Wraae Beitrag anzeigen
Are you saying I'm not telling the truth?

I think all evidence points to the fact that the cams were damged from the shipping. Seller admites they were only shipped in a t-shirt.



I wish I could have as much fun with this as you. I lost 500 euro here.

You should be more supportive. It could be you the next time who looses a lot of money because of someone here.
supraxe ist offline  
Alt 12.01.2010, 18:29   #75
Kristian_Wraae
Registrierter Benutzer
 
Registriert seit: Mar 2007
Ort: Dänemark
Beiträge: 128
iTrader-Bewertung: (0)
Kristian_Wraae befindet sich auf einem aufstrebenden Ast
AW: HKS Nockenwellen 256° + einstellbare NW-Räder

Zitat:
Zitat von supraxe Beitrag anzeigen
No, its a bad story and not funny and I hope you get your money back.
Sometimes, its better to clear this story with the seller in Germany.
Ok, I'm sorry I misunderstood you then. I do speak german but writing it is difficult and in cases like this it is important to be clear and able to say exactly what I mean.

Well, I'm not going to knock on his door and do something stupid. If I'm in the area I might look him up just to see who this person is and try to understand why someone a University student with 1700+ posts, 30 positive iTrader feedbacks and 369 positive ebay feedbacks can do something like this. And try to understand why he wants to risk all that for 500 euro. When looking at what he has sold over the years on ebay 500 euro is a small amount of money.

The only way I can get my money back is if he'll let me have it back. I have a box here with a pair of useless cams. The morning after receiving the cams and realizing that they were broken I went to the post office and bought two poster tubes and some bubble wrap and paid an additional 15 euro for that so that I could return them safely to him. Makes you feel kind of stupid, doesn't it?

Anyway I'm looking out for him on the internet. Here and ebay, all supra websites. And if he tries to sell anything anywhere I'll be there warning the buyers of what can happen if something goes wrong.
Kristian_Wraae ist offline  
 


Aktive Benutzer in diesem Thema: 1 (Registrierte Benutzer: 0, Gäste: 1)
 
Themen-Optionen
Ansicht

Forumregeln
Es ist dir nicht erlaubt, neue Themen zu verfassen.
Es ist dir nicht erlaubt, auf Beiträge zu antworten.
Es ist dir nicht erlaubt, Anhänge anzufügen.
Es ist dir nicht erlaubt, deine Beiträge zu bearbeiten.

vB Code ist An.
Smileys sind An.
[IMG] Code ist An.
HTML-Code ist Aus.
Gehe zu

Ähnliche Themen
Thema Autor Forum Antworten Letzter Beitrag
HKS Nockenwellen 7mgte Benjaminvegeta Auktionen 2 25.03.2008 22:17
HKS Nockenwellen Rome Tuning 30 16.11.2007 16:48
Biete: HKS 272° Nockenwellen für MKIV Supra Light Biete 2 19.07.2007 01:17
HKS Nockenwellen & Räder Nucleon Biete 0 19.08.2005 22:37
Biete: HKS GCC, HKS IPM, HKS SSQV, HKS CAMP, Apexi RSM Amtrack Biete 21 21.02.2005 22:28


Alle Zeitangaben in WEZ +2. Es ist jetzt 08:30 Uhr.


Powered by vBulletin® Version 3.6.7 (Deutsch)
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
2003-4ever by Boostaholic / Suprafan / Antibrain