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				My new project: 2jz vvti MA60 compound boost
			 
			Hi Guys, 
		
	
		
		
		
		
		
		
		
		
		
	
	I'm currently building a new car for dragracing / fun racing here in the Netherlands. I chose to go with the MA60 body, as it's a 6 banger on the license (it's not easily allowed to change the number of pistons in holland). I'm building a 2jz-gte vvti engine in there to be controlled with the AEM ECU. To spool up the big turbo (haven't choosen that one yet) I use the supercharger of a Mercedes SLK 230 (Eaton series). Here is a picture of the setup here is my write up on my site about the project  | 
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		#2 | 
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			 Registrierter Benutzer 
			
			
		
			
				
			
			
								
		
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		 one thing that really interests me: 
		
	
		
		
		
		
		
		
			how do you get the charger to let the air through the big turbo needs once it spooled up? 
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	Gott sprach: Es ist nicht gut, dass der Mann alleine sei; ich will ihm eine Gehilfin machen, die um ihm sei. Und er nahm den Mann und schenkte ihm eine Supra. ( Moses 1.2, 2.15 - 2.25) Und der Herr sprach: du sollst das Pedal zum Metal führen. ( TÜV 130,250) werkstatthandbücher als PDF, 3 Teile: http://www.angelfire.com/space/goorooj - http://www.angelfire.com/space/suprahandbuch - http://www.angelfire.com/space/ma70handbuch  | 
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			 Registrierter Benutzer 
			
			
		
			
			
								
		
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		 Zitat: 
	
 When the turbo charger reaches more boost than the supercharger can generate we have a one way check valve or bypass valve that opens and bypasses the supercharger. After that we can disengage the magnetic clutch and the supercharger will not run anymore.  | 
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		#5 | 
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			 Registrierter Benutzer 
			
			
		
			
				
			
			
								
		
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		 ok. i see. 
		
	
		
		
		
		
		
		
			sounds like fun ![]() 
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	Gott sprach: Es ist nicht gut, dass der Mann alleine sei; ich will ihm eine Gehilfin machen, die um ihm sei. Und er nahm den Mann und schenkte ihm eine Supra. ( Moses 1.2, 2.15 - 2.25) Und der Herr sprach: du sollst das Pedal zum Metal führen. ( TÜV 130,250) werkstatthandbücher als PDF, 3 Teile: http://www.angelfire.com/space/goorooj - http://www.angelfire.com/space/suprahandbuch - http://www.angelfire.com/space/ma70handbuch  | 
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		#6 | 
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			 Registrierter Benutzer 
			
			
		
			
			
								
		
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		 Here are some pictures of the supercharger with belt, the new V belt for the alternator (see how it would slip over the pulley), the norbie mounts and the R154 mk3 tranny with 1jz bellhouse. 
		
	
		
		
		
		
		
		
		
		
		
	
	The gearing on the supercharger is about 2:1. So the charger will push 2 liter of air every engine revelation until the turbo spools. That means we'll be having around 2/1.5 = 0.33 bar of boost from idle. Should be sufficient.  | 
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		#8 | 
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			 [NSH]Schlossgespenst 
			
			
		
			
				
			
			
								
		
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		 Respekt!   
		
	
		
		
		
		
		
		
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	![]() ![]() Und siehe da, es gibt ein elftes Gebot: "Du sollst Deinen Wagen niemals in eine Werkstatt geben!" ----------------- NSH - NordSeeHorde -----------------  | 
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