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#1 |
Registrierter Benutzer
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AW: abgehäuse Turbo voller Öl
Q. Does my turbo require an oil restrictor?
A. Oil requirements depend on the turbo's bearing system type. Garrett has two types of bearing systems; traditional journal bearing; and ball bearing. The journal bearing system in a turbo functions very similarly to the rod or crank bearings in an engine. These bearings require enough oil pressure to keep the components separated by a hydrodynamic film. If the oil pressure is too low, the metal components will come in contact causing premature wear and ultimately failure. If the oil pressure is too high, leakage may occur from the turbocharger seals. With that as background, an oil restrictor is generally not needed for a journal-bearing turbocharger except for those applications with oil-pressure-induced seal leakage. Remember to address all other potential causes of leakage first (e.g., inadequate/improper oil drain out of the turbocharger, excessive crankcase pressure, turbocharger past its useful service life, etc.) and use a restrictor as a last resort. Garrett distributors can tell you the recommended range of acceptable oil pressures for your particular turbo. Restrictor size will always depend on how much oil pressure your engine is generating-there is no single restrictor size suited for all engines. Ball-bearing turbochargers can benefit from the addition of an oil restrictor, as most engines deliver more pressure than a ball bearing turbo requires. The benefit is seen in improved boost response due to less windage of oil in the bearing. In addition, lower oil flow further reduces the risk of oil leakage compared to journal-bearing turbochargers. Oil pressure entering a ball-bearing turbocharger needs to be between 40 psi and 45 psi at the maximum engine operating speed. For many common passenger vehicle engines, this generally translates into a restrictor with a minimum of 0.040" diameter orifice upstream of the oil inlet on the turbocharger center section. Again, it is imperative that the restrictor be sized according to the oil pressure characteristics of the engine to which the turbo is attached. Always verify that the appropriate oil pressure is reaching the turbo. The use of an oil restrictor can (but not always) help ensure that you have the proper oil flow/pressure entering the turbocharger, as well as extract the maximum performance. Quelle http://www.turbobygarrett.com/turbobygarrett/faq |
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#2 |
Registrierter Benutzer
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AW: abgehäuse Turbo voller Öl
Ja amtrack die Sachen hab ich auch gestern gefunden, ein bisschen bergauf geht die Leitung muss übers verdichter Gehäuse seitlich
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Gott schuf den GTI und die Hölle die SUPRA !!! |
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#3 |
Registrierter Benutzer
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AW: abgehäuse Turbo voller Öl
@ Martin es kann sein das der Turbo trotzdem hin ist :| werde ich die Tage wenn ich Zeit hae rausfinden, kann ja sein das die Dichtung jetzt hin ist, denke ich mir zumindest so
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#4 |
[NSH]Ehrenschweizer
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AW: abgehäuse Turbo voller Öl
Mir gings eher um den Öldruck mit 4,1bar (60psi), in die Kerbe schlägt auch der Beitrag von Daniel eins über deinem
![]() Wobei meine Ladys (gemessen am Ölfilterarm) allesamt mehr als 4bar bringen - allerdings habe ich auch nur 2 Turbotypen zum Testen: SP61GT und CT26. Bei keinem drückt was raus.
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Ein Auto ist erst dann schnell genug, wenn man morgens davor steht und Angst hat es aufzuschließen. (Walter Röhrl) |
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#7 |
Registrierter Benutzer
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AW: abgehäuse Turbo voller Öl
wenn deine Rücklaufleitung über dein Verdichtergehäuse geht würd ich die erstmal neu verlegen, dein abwasserrohr vom Sch...us geht ja auch nicht vom 1 in den 2te. Stock..
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#9 |
Registrierter Benutzer
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AW: abgehäuse Turbo voller Öl
Glauben kann man viel ....... --> Glaskugel.....
Ne also da hilft nur ausbauen und checken ... oder checken lassen... |
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