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Alt 20.07.2004, 23:27   #5
Andreas-M
[NSH]Schlossgespenst
 
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Andreas-M wird schon bald berühmt werden
@ suprafan: Jo schon, ist aber nicht gerade wenig... Also kannste ja mal bei gelegenheit anschauen. Eilt ja auch nicht. Machs wenne mal langeweile hast.
Danke schon mal im vorraus! Muß ja nicht wortwörtlich sein.

Mal das wichtigste:

SET:
This Mode is used to set the desired boost pressure.
The % set in this mode IS NOT the actual boost pressure.
This feature controls the duty rate of the Valve Unit which controls the boost.
- Raise the % to increase the boost, and lower % to decrase the boost.
- 100 % setting will boost up to the turbochargers/wastegates Limit.
- 0 % will boost the base stock. (stock boost).

Hört sich für mich in den letzten beiden sätzen an, als würde man damit den Ladedruck einstellen? Aber % von was? Und man kann ja den richtigen boost in bar bei SET Gain einstellen...

GAIN:
This Mode ist use to adjust the boost consistency.
- When boost spikes occours, lower the Gain value.
- When the boost falls off at high rpm, or the boost increases as rpm increases, raise the Gain value.
- Even if the SET boost is not changed, by increasing the GAIN value, it will increase the boost.

Ja ne is klar, bei mir ist auch schon alles increased...

START BOOST:
This Mode is used to adjust the boost response.
This feature basically adjusts when to start opening the Wastegate.
- If the START Boost value is closer to the SET boost value, the spool up will be faster.
- If it is too close to the SET boost, it will cause the boost to spike.

Kann man sich ja grob hindichten, aber die feinheiten sinds ja gerade die es ausmachen...
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Und siehe da, es gibt ein elftes Gebot:
"Du sollst Deinen Wagen niemals in eine Werkstatt geben!"

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