Toyota Supra - Forum

Toyota Supra - Forum (http://www.supra-forum.de/index.php)
-   Sonstiges (http://www.supra-forum.de/forumdisplay.php?f=9)
-   -   Nette Liste (http://www.supra-forum.de/showthread.php?t=35347)

SupraJoerg 05.01.2011 20:46

Nette Liste
 
mit netten Werten :-)

Custom wiring/ MoTeC Tuning by: John Reed Racing

Spec list below provided by Duane:

Rear Wheel Horsepower:
710 @ 24 psi
920 @ 32 psi
1015 @ 32 psi and 100 shot

3.0 liter / 7M-GTE inline 6.:bleifuss:
Custom one off billet steel cams by TED
Shim-less buckets
Custom rifle drilled Titanium rods by Cunningham
OEM crank
OEM bearings
JE pistons with upgraded pins
ARZ oil line
Shimmed oil pump (after market pump)
ARP hardware throughout
ATI custom damper with trigger wheel
COP set-up (MKIV coils)
ETS custom intercooler, 30x 14 x 4
Earls oil cooler
Custom C&R Racing rad. Dual pass with 2 top feeds
XRP hoses throughout.
Tial 46 mm waste gate
Tial BOV

Turbo:
GT4202 - 75mm wheel with a 1.15 exhaust
Turbo blanket

Nitrous:
NX fogger
NX purge kit
NX blanket
NX bottle billet cage brackets

Head:
Done by progressive (Steve). Head work, os valves, springs, 3 angle valve job, shim-less buckets..

Intake:
Custom Ron R intake manifold with Q45 TB.

Exhaust:
Custom exhaust by Ron.R along with header, (all 321 SS burns material) and Burns muffler.

Fuel:
RC 1000cc injectors with an OEM tank which has been sumped. Pump is a 2345 Weldon, -8 lines to a OEM fuel rail back to a -6 return.

Drivetrain:
R154 5 speed with Tilton Triple carbon plate clutch. To help hold the power on launches is a custom moly drive shaft. The rear differential is still OEM and only have broken it once!

Suspension:
6 point cage (I took the full cage out since I drive this on the street a lot) ST sway bars, CFX traction bars, A1camber and toe arms are added and Tein HA coilovers give my car the stance.

Brakes:
AP brakes 4 pot, 13.2" rotors. Ferodo pads up front and KVR CF rear. Rear has an OEM rotor but is from KVR as well. SS brakes lines are also added.

Electronics:
MoTeC M600 unlocked
MoTeC E888
MoTeC harness
MoTeC SKM knock control
M&W Ignition
AIM dash display
Tein EDFC

Interior:
Recaro speed seats. AIM dash display is custom and has been set in the OEM cluster. Custom portal for the lap top also made for east access. Custom headliner in black and leather inserts are added to give the car a newer look/appeal.

Exterior:
I like things somewhat subtle. Custom bumper was made by me. CCW classics custom for the Supra. The paint was done 2 years ago and I had everything stripped to metal, glass pulled, everything removed. If it came off, it was replaced from Toyota. Everything from glass trim, to mud flaps, to marker, taillights, moldings etc...

Custom:
Custom one off CNC water neck
Custom CNC valve covers
Custom water and alt pulleys
Custom BIG turbo badge for front of grill
Custom brackets to accommodate the sensors
Custom cam trigger wheel and sensor brackets
Custom CNC reg bracket
Custom CNC batt gauge box
Custom and many misc parts of the car throughout, the list could go on!


Track time:

9.90@147 and got booted for no nhra license. Never raced at full power and never had got a chance to dial it in.

Features/Press:
SCC / Sport Compact Car. June 03
Japanese Performance. Jan 06
SCC / Sport Compact Car. Feb 06
SCC / Sport Compact Car. April 06
Thru The Windshield 2010
Import Tuner 2011

dreas 05.01.2011 20:48

AW: Nette Liste
 
Die Ps zahlen sind ja wahnsinn fürn 7 M

JuSup 05.01.2011 20:58

AW: Nette Liste
 
Oh auch bei facebook?
Hab ich eben auch gelesen!

SupraJoerg 05.01.2011 20:59

AW: Nette Liste
 
Jepp, ich konnte es kaum glauben aber John ist schon ne Marke.

bear_ 05.01.2011 22:18

AW: Nette Liste
 
gibts bilder von der karre/ dem motor ?

klingt schon.... geiloooo

SupraJoerg 05.01.2011 22:27

AW: Nette Liste
 
http://www.youtube.com/watch?v=F9dDP...ephens/vid.htm

Supra-Fan 05.01.2011 23:03

AW: Nette Liste
 
Da soll nochmal wer sagen, der 7m hält nichts aus...

gaijin09 06.01.2011 06:11

AW: Nette Liste
 
diese supra war schon am 7mpower site auch.
duen aka upgradedsupra wenn guterinnere

Amtrack 06.01.2011 12:11

AW: Nette Liste
 
Liest sich hochinteressant.

Damit sollten sich Sorgen um die Serienkurbelwelle auch erübrigt haben :D

Gibts auch irgendwo das Drehmoment zur Leistung bzw. die Drehzahl zur Leistung?
Wäre interessant zu wissen, da er ja Custom Nockenwellen fährt.


Heftig finde ich übrigens, dass er den Druck mit JE Kolben fährt.

Fahre die Teile ja auch, aber rein vom "in der Hand halten" machten die nen windigeren Eindruck auf mich, als die Serienkolben was das Aushalten von Druck angeht.
Für mehr Drehzahl sind die JE sicherlich weitaus besser :top:


Woher gibts die Shim-less buckets für den Kopf? *auchwill*


Weitaus mehr als die JEs erstaunt mich allerdings, dass er die Werte mit ner Serienfuelrail geschafft hat :haeh:

Getriebe ist offensichtlich bulletproof und um welten günstiger als das V160 :D

Diff. erstaunt mich, aber gut zu wissen, dass es da wohl nicht soooo schnell die Hufe streckt :top:


Alles in allem: super Leistung :top:
it´s all in the tune :form:

floetenjo 06.01.2011 13:26

AW: Nette Liste
 
32 PSI sind ja 2,2 Bar!!!! :jawd: :haare: :undweg:


Hammerheftig!

stefankerth 06.01.2011 15:44

AW: Nette Liste
 
Zitat:

Zitat von Amtrack (Beitrag 524794)
....Woher gibts die Shim-less buckets für den Kopf? *auchwill*.....

habe ich irgendwo schon mal gefunden als ich nach nockenwellen für den supra gesucht waren sau teuer.....
*Edit*habe es gefunden :http://www.toda-racing.co.jp/en/product/cam/7mg-2.html

gab auf der 7mpower seite mal ein paar bilder und dynosheets von dem typ aber die seite scheint es nicht mehr zu gehen oder ich tippe die falsche url...

mfg

Die leistung geht aber auch nur mit dem 7m weil we ja 2jz zündspulen fährt:engel2:

supra-normen 06.01.2011 17:28

AW: Nette Liste
 
david - also das seriediff hält schon ne ganze menge aus denn ich fahre schon gut 3-4 jahre die meile damit und uch ein jahr mit slicks und da ist noch nichts hin. dafür hab ich schon ein getriebe getauscht.

je -kolben fahren schon einige in der tuningszene auch nicht suprafahrer und ob der die drin hat die man so zu kaufen bekommt weisst du auch nicht. vielelicht hat er sich welche anfertigen lassen. denke nicht jeder je kolben ist gleich je kolben.

drehzahl würde mich allerdings auch interessieren da nen gt4202 schon bissl drehzahl braucht bei nem 3l motor und 1.15 turbinen a/r

mfg normen

gaijin09 06.01.2011 18:42

AW: Nette Liste
 
hier sind noch schöne bilder von diese beast

supra-normen 06.01.2011 19:36

AW: Nette Liste
 
auf dem dyno hat er bloß bis 6900U7min gedreht. also das finde ich krass. das mit dem gt4202. würde mich interessieren wie er das gemacht hat. hat sicherlich mit der abstimmung zu tun. das lässt mich hoffen da ich auch höchstens bis 6800 drehen will und mache. es geht also auch mit relativ wenig drehzahl ne menge leistung.

sein kühler und die anschlüsse zum motor gefallen mir sehr gut. steckt viel arbeit und geld drin.

mfg

stefankerth 06.01.2011 20:09

AW: Nette Liste
 
Das mit dem kühler schaut interesannt aus, ist da zu und rücklauf oben?
naja mit dem 1,15 ar er fährt halt nos, da hst schon etwas mehr abgasvolumen was den turbo schneller hochlaufen lässt,
die camgears sind ja auch recht verstellt enlass 24 kw grad nachläufig, und auslass etwas vorläufig...


Alle Zeitangaben in WEZ +2. Es ist jetzt 20:11 Uhr.

Powered by vBulletin® Version 3.6.7 (Deutsch)
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
2003-4ever by Boostaholic / Suprafan / Antibrain