Nur original V160 Öl verwenden, was ein Quatsch

! Wer das glaubt, der glaubt auch das Zitronenfalter Zitronen falten!
Alles Bauernfängerei! Wenn man bedenkt welche Funktion Getriebeöl überhaupt hat könnte man auch glatt Frittenöl nehmen, würde das nicht die Dichtungen auffressen.
Hab die Angaben bei meinem Teilehändler umschlüsseln lassen.
Daher fahre ich das mir empfohlene
Liqui Moly und hatte bisher keine Probleme damit!
Warum auch? Ein gutes Getriebe gibt sich mit jeder Suppe zufrieden. Warum sollte das beim V160 anders sein?
Und zu den Amis, schaut mal
hier!
Zitat:
"So good, amuse yourselve and buy it, I personally won´t support rip-offs like that just because it´s labeled "Toyota" AND I am sick and tired of this permanent "reminder of the premium car we have"!
"I will go that route the next time I am about to change the oil since I see absolutely NO reason to use this absolutely hard to get and overpriced Toyota oil.
But for those who want it: why not? It´ll not hurt the gearbox, only the wallet"
"Getrag and Toyota specified two oils for the V160: V160 from Toyota at $45/liter and Esso D21065 Dexron II at about $2.95/liter. In engineering qualification testing I doubt that Getrag actually qualified more than one oil and suspect that the V160 is simply the Esso D21065 repackaged. Esso is the overseas name for ExxonMobil. I wouldn't swear it is the same but I seriously doubt that Toyota or any oil company would be producing a special production run of oil for a few thousand vehicles that change the tranny oil on average every 30-50K miles. Only about 4000 6 speeds were produced for North America from 1993-1998 so assumming a tranny oil change ever couple of years thats 4000 liters/year, (1056 gallons or 20 barrels). No oil company is going to do a special production run for 20 barrels a year."
Übrigens, incl. Zoll kostet der Liter V160 Öl ca. 100,-Euronen. Das Geld investiere ICH lieber anderweitig. Aber wer sich gerne ausnehmen lässt, bitte...
Mfg