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Alt 30.05.2006, 17:18   #23
Goorooj
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Goorooj befindet sich auf einem aufstrebenden Ast
schade dass man nicht editieren kann.

hier ein link:

http://www.gtr.co.uk/forum/upload/sh...d.php?p=292973

15psi inlet the out let has 14.8psi that means it has only 0.2 psi pressure drop

0.2 psi verlust gegen 3-5 psi spricht bände.

ausserdem kühlt der von 120 auf 28 grad runter. die sprechen von miserablen werten bei 23 PSI wenn 2-4 PSI verlust anliegen, das ist immer noch signifikant weniger verlust als beim serienintercooler. andere quellen reden von normalerweise 1-2 PSI verlust bei serienICs.


noch einige zitate die mir zu denken geben:

4) Intake air temperature (the factory intercooler is not efficient enough
to get the charge temperature down to a *safe* level at higher boost
pressures).


Turbo Intercooler Mass-Flow Intake-Charge Temperature

1) CT-26 stock 24.5lb/min 254 degrees F
2) HKS, etc. stock 27.3lb/min 182 degrees F
3) Ct-26 GREDDY 29.8lb/min 142 degrees F
4) HKS, etc. GREDDY 30.8lb/min 123 degrees F

der serienIC kühlt auf 254 fahrenheit ( 123,3 grad??? da tut sich nicht viel... das ist fast die temperatur vor dem IC, das kann nicht stimmen, nicht mal beim serienschrottkühler )
der greddy auf 61,1 runter.

alles hier nachzulesen:

http://www.mr2.com/TEXT/CT26TurboLimits.html

noch was von maxx ( aftermarket intercooler ):

Core tested with ambient air temp of 75 degrees at 14.7 psi (1 bar). Air temperature at intercooler inlet was 250 degrees F. Air temperature at intercooler outlet was 125 degrees F. Test data shows an intercooler efficiency rating of 72%. Pressure drop incurred under test conditions is 1 psi.

und noch eine nette beschreibung:

When you compress air in heats it. Air that is hot has LESS DENSITY. Hot air expands and so the air molecules are not as close together. This makes the air lighter or less dense. Less air means less oxygen means less power. This is why we run heat exchangers (intercoolers). Cooling the air back down will increase air density and power with in the same cfm of air. The bigger the intercooler the better. One of the reasons is air restrictions and pressure drop. You will have some drop no matter what. Some will always come from the fact that by cooling the air it becomes denser and shrinks, reducing pressure slightly. The intercooler being to small in cfm flow also causes pressure drop. This is a serious horsepower killer. The turbo is working extra hard (using engine power) to move a specific amount of air to make our 10psi of boost. The problem is you might be seeing 15psi of boost at the intercooler inlet and 10psi at the intake valve. Your turbo has to move more air than necessary taking power away from the crank in order to do it. The same goes for the down pipe and exhaust system. If it is too restrictive the engines power is used to push the exhaust out. Now don’t be running out and putting a six inch down pipe on your car. The turbine will only flow so much exhaust. You will not benefit going to anything larger that a four inch down pipe on a turbo as big as a T4-76GTS.
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Gott sprach: Es ist nicht gut, dass der Mann alleine sei; ich will ihm eine Gehilfin machen, die um ihm sei. Und er nahm den Mann und schenkte ihm eine Supra. ( Moses 1.2, 2.15 - 2.25)
Und der Herr sprach: du sollst das Pedal zum Metal führen. ( TÜV 130,250)

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